Co sprawia, że klienci odchodzą?

Zniechęcić do siebie klienta jest o wiele prościej niż przekonać. Czasami może nawet robisz coś zupełnie nieświadomie i nie rozumiesz dlaczego ktoś nie jest już zainteresowany Twoimi produktami lub usługami. Jeszcze gorzej jest w sytuacji, gdy otrzymasz od klienta negatywną opinię, która nie zawiera absolutnie żadnych wskazówek, co poszło nie tak. Poniżej wymienimy kilka częstych sytuacji, które powodują, że klient wybiera kogoś innego. 

Niekompetentna lub nieuprzejma obsługa klienta

Chyba sam nie raz byłeś w takiej sytuacji, gdy chciałeś wyjść ze sklepu albo nie odpisać komuś na kolejnego maila. Powodem tego najczęściej jest to, że druga strona w ogóle nie odpowiada na Twoje pytania albo udziela niepełnych lub niezgodnych ze stanem faktycznym informacji. Twoi klienci mają identycznie. Najczęściej, gdy już decydują się na kontakt z Tobą, to chcą szybko uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Gdy oferta ich usatysfakcjonuje, to w takim samym stopniu zależy im na sfinalizowaniu transakcji. Jeżeli już na pierwszym etapie, czyli w dziale obsługi klienta natrafiają na same przeszkody, to mamy pewność, że wybiorą konkurencję.

Brak kontaktu i utrzymywania relacji z klientami

Obecnie nawet najlepsze produkty same w sobie się nie obronią. Aby przyciągnąć i utrzymać przy sobie klientów musisz bardziej się postarać. Jednym ze sposobów zatrzymania klientów jest tworzenie z nimi relacji. W tym celu warto o sobie klientom od czasu do czasu przypomnieć, zapytać, co sądzą o kupionych produktach i jak możesz je ulepszyć.

Klient w XXI wieku – Liczy się jakość

Poza utrzymywaniem relacji z klientami niesamowicie ważne jest to, żeby mieć produkty i usługi o najwyższej możliwej jakości. Powodem tego, że klient odchodzi często jest po prostu rozczarowanie. Liczył na to, że produkt będzie bardziej funkcjonalny albo estetyczny. Dlatego, aby konsumenci chętnie u Ciebie kupowali, nigdy nie możesz obniżyć jakości. Klienci od razu to wyczują. Zawsze pokazuj klientom, że Twoje produkty lub usługi są dla nich przydatne. Zaprezentuj im korzyści, jakie płyną z posiadania konkretnej rzeczy.