Zaangażowane
w proces
wzrostu firmy.

Growth Hacking

Czym się zajmuje jako Growth Hacker?

  • wykorzystuje skalowalne i kreatywne strategie w dążeniu do powiększania bazy konsumentów.
  • wykorzystuję narzędzia do analizy strategii marketingowej i sprawdzenia skuteczności działania.
  • skupiam się tylko na strategiach wzrostu i niczym więcej. Stawiają hipotezy, testują swoją hipotezę, a następnie analizują wyniki.
  • wspólnie z klientem wyznaczam cele i priorytety rozwoju oraz identyfikowania rynków, na których można pozyskiwać klientów.
  • wykorzystuję różne rodzaje skalowalne techniki marketingowe (np. SEO, media społecznościowe, e-mail marketing, buzz marketing) oraz płatne kampanie Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok i Pinterest.
  • przygotowuję raporty i statystyki, i opracowuję sposoby dalszego skalowania wzrostu firmy.

 

Jak pracuje growth hacker?

Podstawowa zasada hackowania wzrostu jest następująca: dowiedz się, jak rozwija się Twoja firma i znajdź sposoby, aby to zrobić. 

Startupy nie mają dużych pieniędzy i doświadczenia. Aby temu zaradzić, zespół ds. hakowania wzrostu koncentruje się na innowacjach, komunikacji z użytkownikami i skalowalności w kampaniach marketingowych.

Firmy i startupy, które z powodzeniem wprowadziły growth hacking, w naturalny sposób mają pętlę wirusową w procesie wdrażania. Potencjalni klienci gdy słyszą o produkcie, wypróbowują go sami i udostępniają go swoim kontaktom, które następnie udostępniają go swoim i tak dalej. W ten sposób uzyskujemy efekt skali, a nasza kampania ma szansę stać się viralem.

Viral tworzy świadomość i skutkuje wzrostem za ułamek kosztów w przypadku tradycyjnych modeli marketingowych. 
Zgodzisz się ze mną, że lepiej jest płacić mniej za użytkownika, a mieć efekt skali, niż pozyskiwać garstkę klientów przepalając budżet marketingowy?

Chociaż metody będą się różnić w zależności od firmy, branży, zawsze mają wspólny fundament: nieustanne dążenie do wzrostu.
Chodzi o to, aby zdobyć odwiedzających, przekształcić ich w klientów, zatrzymać ich na długi czas i sprawić, by byli skłonni rozmawiać o Twoim produkcie z innymi, polecali go dalej.

Strategie hackowania wzrostu

Nie ma podstawowych rodzajów strategii hackowania wzrostu, generalnie dzielą się one na trzy główne typy.

  • Reklama
  • Content marketing
  • Marketing produktu

Marketing treści może być skutecznym sposobem rozpowszechniania informacji o Twoim produkcie przy stosunkowo niewielkich kosztach. Niektóre działania content marketingowe to:

  • Tworzenie wartościowych treści poprzez założenie bloga
  • Posty gości na innych blogach
  • Generowanie treści do postów w mediach społecznościowych
  • Podcasty
  • Pisanie e-booków
  • Dołączanie do odpowiednich społeczności, grup i forów
  • Kampanie e-mail marketingowe
  • SEO w celu poprawy rankingu treści
  • Umieszczenie na odpowiednich rynkach

Marketing produktu to techniki, które sprawiają, że produkt jest bardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów, przykładowo:

  • System rejestracji tylko na zaproszenie, aby wykorzystać FOMO
  • Oferowanie nagród w procesie onboardingu, aby uczynić go przyjemniejszym
  • Zachęty za polecanie, które przynoszą korzyści zarówno staremu, jak i nowemu użytkownikowi
  • Programy marketingu afiliacyjnego

Celem growth hackera jest rozwijanie bazy klientów poprzez przyciąganiem nowych i utrzymaniem obecnych klientów.
Pociąga to za sobą różne możliwości rozwoju produktu i działań marketingowych zaprojektowanych w oparciu o to, co działa w konkretnej firmie i docelowej niszy. Wiele firm i stron internetowych, z którymi dzisiaj współpracujemy prawie codziennie, odnosiło i odnoszą sukces dzięki growth hackingowi.

Należy jednak pamiętać, że growth hacking jest koncepcją, a nie zwykłym i przetestowanym zestawem kroków. Każda strategia jest inna, dedykowana temu konkretnemu klientowi. Firma nie jest równa firmie, jest wiele różnic nawet jeżeli produkt lub usługa jest taka sama.

Jeżeli zastanawiasz się jak pozyskać nowych klientów i utrzymać obecnych, umów się na konsultacje.
Podczas rozmowy, poznam Twoją firmę, co oferujesz i przedstawię kilka pomysłów Twojej działalności.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat growth hacking?
Kup moją książkę.