Growth hacking – co to jest?

Growth hacking to technika marketingowa, która da Ci możliwość dynamicznego rozwoju Twojego przedsiębiorstwa. Szybko wyjaśnimy, na czym polega growth hacking oraz jakie umiejętności są przy nim przydatne. 

Czym jest growth hacking? 

Celem growth hackingu jest nie tylko dotarcie z reklamą do odbiorcy, ale też zatroszczenie się o większą sprzedaż produktów lub usług. To właśnie ten skutek stanowi najważniejszą część działań profesjonalnego growth hackera. 

Te korzystne dla Twojego przedsiębiorstwa rezultaty powinny być osiągnięte przy jak najmniejszym nakładzie pracy albo finansowym. Im szybciej zauważysz większą sprzedaż i zyski, tym lepiej. 

Tradycyjny marketing internetowy bazuje przede wszystkim na płatnych reklamach. Natomiast growth hacking działa wielokierunkowo. Przykładowe narzędzia stosowane przy tej technice marketingowej to: targetowana reklama płatna, mailingi, content marketing, marketing automation, wirusowy, niecodzienne wykorzystywanie social mediów, korzystanie z programów lojalnościowych. Zadaniem wszystkich tych metod jest wygenerowanie jak największych przychodów dla Twojej firmy. 

Jakie cechy powinien mieć dobry growth hacker?

Specjalista w tej dziedzinie powinien łączyć w sobie umiejętności: marketingowe, sprzedażowe oraz technologiczne. Wtedy będzie mógł się swobodnie zająć nie tylko samym marketingiem internetowym, ale również z obsługą różnych nowoczesnych narzędzi, tworzeniem landing pages, dodawaniem skryptów śledzącym lub z konfigurowaniem testów. Tutaj czysto marketingowa wiedza nie będzie wystarczająca, aby odnaleźć się w tym zawodzie. 

W growth hackingu niezwykle przydatne są umiejętności z zakresu analityki internetowej, UX, UI oraz programowania. Oczywiście nie może przy tym zabraknąć rozległej wiedzy o marketingu internetowym. Dopiero połączenie ze sobą tych wszystkich kompetencji może przynieść wymierne rezultaty. Bardzo ważna jest też zdolność do podejmowania właściwych decyzji w oparciu o posiadane dane. Analiza wzrostów powinna bazować na wzroście ilości użytkowników, liczbie zakładanych przez nich kont oraz na aktywności na stronie internetowej firm.

Stosowałeś kiedykolwiek growth hacking?
Chcesz poznać korzyści jakie możesz zyskać podczas stosowania?