Jak poprowadzić kampanię reklamową w sieci?

Planowanie kampanii reklamowej w sieci nie jest tak skomplikowane, jak teraz myślisz. Musisz się tylko trzymać kilku najważniejszych elementów. Podpowiemy Ci, od czego powinieneś zacząć. 

Co to jest kampania marketingowa?

Kampania marketingowa to takie działanie, które ma dokładnie określony cel oraz ramy czasowe. Codzienne działania marketingowe koncentrują się na jednym polu, w przeciwieństwie do kampanii reklamowej. Musisz w niej wykorzystywać kilka narzędzi oraz kanałów komunikacji. Kampania to nie są pojedyncze działania, które wykonujesz od czasu do czasu, aby przyciągnąć do siebie klientów. Może to być jednak na przykład seria dobrze rozplanowanych artykułów tematycznych, landing page’a oraz kilka mailingów. Innym rodzajem kampanii reklamowej jest wykorzystywanie kilku kanałów albo jednego kanału i kilku działań. Najważniejsze jest to, żeby były one rozplanowane i zamknięte w określonym terminie. 

Czy zawsze musisz robić kampanie reklamowe?

Nie każdy, kto na co dzień zajmuje się marketingiem internetowym, podejmie się takiego wyzwania. Żeby mieć wymierne efekty, to powinieneś wyznaczyć sobie cele i na bieżąco sprawdzać wyniki Twoich działań. Kampanie reklamowe są nastawione na realizowanie celów marketingowych. Są skoncentrowane na określonym produkcie lub usłudze i na konkretnej grupie odbiorców. Kampania reklamowa najczęściej trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy.

Jak dobrze rozplanować kampanię marketingową?

Zacznij od określenia celu kampanii reklamowej. Może być nim na przykład zainteresowanie konkretnym produktem lub zwiększenie rozpoznawalności marki. Później musisz określić, kto będzie Twoją grupą docelową i przez jaki czas pragniesz prowadzić kampanię reklamowaną. Następnie zastanów się, jakie kanały chcesz w nią zaangażować. Może to być na przykład Facebook, Instagram lub portale branżowe. Pomyśl też nad narzędziami. My proponujemy Ci na przykład: e-booka, prowadzenie bloga eksperckiego, czy stworzenie chwytliwej reklamy wideo. Chodzi o to, aby skutecznie przyciągnąć uwagę Twoich odbiorów. Kolejnym etapem jest zastanowienie się nad budżetem. Na samym końcu stwórz ramowy plan kampanii reklamowej i rozdziel obowiązki między pracowników.