Jak skutecznie budować pozycję eksperta w sieci?

Budowanie wizerunku eksperta to bardzo popularny temat w sieci. W tej akurat kwestii praktycznie każdy jest specjalistą. Masz wrażenie, że tylko Ty nie. To tylko złudzenie, bo większość tych dobrych rad, ma mało wspólnego z rzeczywistością. Dlatego postanowiliśmy napisać krótki artykuł, w którym przedstawimy Ci, praktyczne wskazówki, żebyś mógł wreszcie zacząć efektywnie działać.

Po co w ogóle masz być ekspertem? Czy jest Ci to potrzebne?

Jak najbardziej tak i nie mamy, co do tego absolutnie żadnych wątpliwości. Opinia eksperta jest Ci potrzebna do tego, żeby rozwijać się zawodowo i zdobyć wiarygodność otoczenia. Jakoś tak wszyscy mamy, że przez cały czas szukamy kogoś, kto ma odpowiednią wiedzę i kogo można byłoby się po prostu poradzić. Niestety w dzisiejszym świecie prawdziwych autorytetów jest jak na lekarstwo. Właśnie dlatego już teraz powinieneś zacząć dbać o swój wizerunek i pozycję zawodową, żeby zmienić to, jak postrzega Cię Twoje otoczenie.

Jakie powinieneś mieć cechy, aby zostać prawdziwym ekspertem w Twojej branży?

Przede wszystkim nie możesz podawać się za osobę, która jest specjalistą w każdej dziedzinie. W ten sposób stracisz całe zaufanie osób, które wcześniej stały po Twojej stronie. Bardzo ważne jest również to, żebyś kreował się na osobę, która przez cały czas się rozwija. W swojej branży. I w swojej dziedzinie ma bardzo dużą wiedzę. To budzi zaufanie. Równie istotne jest to, żebyś umiał przyznać się do błędu, jeżeli go już popełniłeś. Nie ma nic gorszego niż ekspert, który obwinia cały świat (tylko nie siebie), za własne złe decyzje. Przyznanie się do błędu wymaga odwagi, a ona budzi szacunek. Jeżeli czegoś w danej chwili nie wiesz, to zawsze możesz obiecać osobie pytającej, że sprawdzisz i się do niej odezwiesz później. Tylko koniecznie dotrzymaj tej obietnicy, bo ona może poczuć się oszukana i wystawić Ci niezbyt pochlebną opinię w sieci. Pamiętaj też o tym, żeby gdy zdobędziesz nowe umiejętności, dzielić się nimi z otaczającymi Cię klientami. Docenią taką pomoc i chętniej będą sięgali po Twoje produkty.