Jak zatrzymać klienta ?

W niektórych sytuacjach zatrzymanie przy sobie klienta jest po prostu niemożliwe. Na przykład wtedy, gdy się do Ciebie zrazi. Jednak są pewne sprawdzone sposoby, żeby powstrzymać takie ostateczne decyzje klientów. Jak sprawić, aby klienci chcieli z Tobą zostać na dłużej? 

Przypominaj o sobie

Nie mamy tutaj oczywiście na myśli nachalnego marketingu. Bardziej działania pokazujące, że każdy klient jest dla Ciebie tak samo ważny i że pamiętasz o jego potrzebach. W jaki sposób możesz to zrobić? Przede wszystkim tutaj liczy się prostota. Zachęcacie klienta do wypełnienia wielostronicowych ankiet, nie jest dobrym pomysłem. Zamiast tego możesz mu podziękować za ostatnie zakupy lub zwyczajnie zapytać, jak sprawdza mu się kupiony u Ciebie produkt. Wtedy pokażesz, że jest dla Ciebie ważny, a jednocześnie nie zniechęcisz go zmuszając do kolejnych zakupów.

Kontaktuj się z klientami przez social media

Nie chodzi tutaj wyłącznie o branie udziału w dyskusji pod wrzuconymi przez Ciebie postami. Możesz zachęcić klientów na przykład na Instagramie, aby napisali, co sądzą o Twoich produktach, jakie widzą w nich wady i zalety. Takie wezwanie do bezpośredniej dyskusji, które nie jest nawet związane z na bieżąco wrzucanymi aktualnościami, sprawi, że nawet Ci klienci, którzy wcześniej byli bierni mogą się ożywić.

Twórz spersonalizowane komunikaty

W dużym stopniu ułatwiają to reklamy na Facebooku. Dzięki nim możesz na przykład wysłać do konkretnego klienta życzenia urodzinowe lub świąteczne albo życzyć mu udanych wakacji. 

Bierz pod uwagę opinie każdego klienta

Jeżeli widzisz, że klienci recenzują Twój produkt, to poświęć trochę czasu na zapoznanie się z ich zdaniem. Wiadomo, że część z nich będzie pisała bardzo ogólnie albo Cię skrytykuje. Jednocześnie nie wyjaśniając, co im się nie spodobało. Jednak mimo wszystko, z tych wszystkich opinii warto jest wyciągnąć te, które są konkretne. Piszą na przykład o tym, że opakowanie się źle otwiera albo, że pojemność mogłaby być większa. Wtedy wiesz, co powinieneś zmienić, aby więcej klientów przy Tobie zostało.