Jakie umiejętności powinien mieć growth hacker?

Z tego tekstu dowiesz się, kim jest growth hacker, czym dokładnie się zajmuje i jakie umiejętności powinien mieć. 

Jak powstał ten zawód? 

Pewnie wiesz o tym, że w ostatnich kilkunastu latach marketing uległ gruntownym zmianom. Internet stał się jedną z najważniejszych metod dotarcia do klientów. Właściciele firm już praktycznie nic nie wydają na tradycyjny marketing. Za to na internetowy są w stanie przeznaczyć naprawdę ogromne środki. Wszystko z tego względu, że marketing internetowy daje im między innymi możliwość mierzenia wyników oraz targetowania komunikacji do określonej grupy docelowej. Tak właśnie powstała potrzeba stworzenia zawodu growth hackera.

Kim jest growth hacker? 

Growth hacker czasami bywa również nazywany growth marketerem. Jego zajęcie polega przede wszystkim na budowaniu procesów wzrostu w przedsiębiorstwach. Powinien mieć on umiejętności tradycyjnego marketera, sprzedawcy oraz managera produktu. Growth hacker na podstawie otrzymanych informacji pomaga poprawić każdą z części działania firmy. Mamy tutaj na myśli takie elementy jak: marketing, sprzedaż oraz sam produkt. Growth hacker od właściciela powinien otrzymać takie informacje, jak: statystyki, informacje o klientach, czy opinie o produktach. 

Co potrafi growh hacker?

Tak naprawdę nigdzie nie znajdziesz zestawu cech, jakie musi posiadać zawodowy growth hacker. Jednak jest kilka umiejętności, które w bardzo dużym stopniu pomagają mu utrzymać się w tej branży. Pierwszą z nich jest umiejętność analizy sporej ilości danych. Prawdziwy growth hacker ma wiele narzędzi, które w znacznym stopniu mu to ułatwiają. Dzięki temu może on szybko zbierać informacje o użytkownikach oraz o klientach. Mamy tutaj na myśli między innymi takie narzędzia, jak: Google Analytics (analiza statystyczna), Hotjar (analiza behawioralna), Google Search Console lub Optimize.

Kolejną ważną umiejętnością growth hackera jest szybkie uczenie się i błyskawiczne dostosowywanie się do nowych warunków. Na rynku cały czas tworzy się nowe narzędzia oraz nowe sposoby na rozwijanie biznesu. Growth hacker musi być na bieżąco. 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat growth hackingu i jak wykorzystać metodologię w firmie lub pracy?

Masz możliwość zakupu książki w przedsprzedaży. Szczegóły znajdziesz TUTAJ