Marketing w social mediach – zalety i wyzwania

Nie bez powodu mawia się, że jeśli nie ma Cię w social mediach, to nie istniejesz. A tym samym marketing będzie na nieefektywnym poziomie. Jeszcze nie tak dawno dotyczyło to wyłącznie osób prywatnych, teraz można to odnieść również do przedsiębiorców.

Social media są cennym źródłem informacji o firmie. Jednak, czy warto podejmować działania w sieci?

Każde działanie ma swoje zalety i zagrożenia. Tak jest i z social media marketingiem. Niewątpliwie do plusów należy bezpośredni kontakt z klientem. Jeśli uważnie śledzisz komentarze na swoim profilu, masz szansę poznać potrzeby swoich klientów. Odpowiadając na nie, jednocześnie zyskujesz możliwość zbudowania trwałych relacji z klientami.

Warto także dzielić się swoją wiedzą o usługach lub produktach, ponieważ social media dają ogromną szansę na rozprzestrzenianie swoich treści także za darmo (tzw. zasięg organiczny). Jeśli zastanawiasz się, jak sprawić, aby Twoje działania w sieci były efektywne, zobacz szczegóły Growth Coaching.

Z każdą zaletą w parze idą też wady… Jakie?

Z drugiej strony prowadzenie działań w social mediach niosą za sobą zagrożenie w postaci utraty kontroli nad przekazywanymi informacjami lub co gorsze – powstaniem kryzysowej sytuacji w krótkim czasie. Prowadzenie social mediów wymaga poświęcenia określonego czasu. Niewątpliwie jest to ryzyko, bowiem ten czas mógłbyś wykorzystać np. na przygotowanie oferty dla klienta.

W tym przypadku warto prowadzić odpowiednie analizy. Pozyskując nowych klientów zapytaj ich, skąd się o Tobie dowiedzieli. Jeśli odpowiedź brzmi “z social mediów”, wtedy zanotuj czas poświęcony na prowadzenie swoich profili w social media, jako czas poświęcony na pozyskanie nowych klientów.

Temat marketingu w social mediach jest na topie, ponieważ dotąd nie mieliśmy jeszcze okazji promować się niskim kosztem na tak ogromną skalę!