Na czym polega Click&Collect?

Rozwiązania omnichannel całkowicie zmieniły zachowania zakupowe konsumentów. Sprawiły, że zaczęli się oni przyzwyczajać do szybszych i bardziej komfortowych możliwości zamawiania oraz dostarczania przesyłek. Tutaj płynnie przechodzimy już do jednego z takich rozwiązań jakim jest właśnie Click & Collect.

Co to jest Click & Collect?

Click & Collect to zamawianie produktów w sklepie internetowym albo przez aplikację. W dalszej kolejności klient może odebrać je w wybranym przez siebie czasie i miejscu odbioru. Tymi punktami odbioru bardzo często są sklepy stacjonarne. Dla każdego w obecnych czasach najważniejsze jest to, aby zamówienie dotarło do niego, jak najszybciej, a wręcz błyskawicznie. Może w to nie wierzysz, ale w przypadku opcji Click & Collect, bywa, że jest to możliwe nawet kilkanaście minut po złożeniu zamówienia w sklepie internetowym. 

Jak wygląda Click & Collect w Polsce?

W porównaniu do niektórych sklepów w Europie, w Polsce ciągle gałąź e-commerce cały czas się rozwija. Jednak pozytywne jest to, że ten rozwój jest naprawdę bardzo dynamiczny, co daje nadzieję na przyszłość. Sklepy internetowe w Polsce wyjątkowo dobrze dopasowują się do zmieniających się potrzeb klientów i oferują coraz szerszy zakres usług. Chcemy tutaj jeszcze wspomnieć o tym, że polskie sklepy internetowe pełnymi garściami czerpią z praktyk stosowanych przez zachodnich sąsiadów. 

Jakie są zalety Click & Collect?

Wprowadzenie tej usługi w Twoim sklepie internetowym z pewnością szybko doprowadzi do wzrostu sprzedaży. W dodatku jest to kolejna okazja do tego, żeby klient zapoznał się z dostępnym u Ciebie asortymentem. Polega to na tym, że klienci przy odbieraniu wcześniejszego zamówienia, często dokupują coś jeszcze w sklepie stacjonarnym, gdy już się po nim rozejrzą. 

Klienci również często traktują tą opcję jako dogodną możliwość zwrotu. Wynika to przede wszystkim z faktu, że klient może na miejscu obejrzeć lub przymierzyć produkt i gdy mu się on nie spodoba, to od razu na miejscu zwrócić.