Czy warto inwestować w marketing szeptany?

Z pewnością nie raz słyszałaś/eś o marketingu szeptanym. Wcześniej, gdy popularne były fora internetowe osoby, które chciały wypromować dany produkt bądź markę dodawały posty, wątki, komentarze na wybranych przez siebie forach. Była to bardzo skuteczna metoda reklamy, ponieważ wiele osób korzystało z tego typu form komunikacji. Obecnie niestety takie dyskusje nie cieszą się już ogromną popularnością. Więcej ludzi przegląda Facebooka, Instagrama, TikToka. Zatem czy nadal warto inwestować w marketing szeptany?

Czy marketing szeptany jest efektywny?

 Marketing szeptany w dalszym ciągu jest efektywny i pewnie się to szybko nie zmieni. Trzeba tylko pamiętać o nowych zasadach wybierając tę metodę promocji. Wcześniej posty były dodawane na forach, a obecnie szeptacze pracują głównie na Facebooku i Instagramie. Zauważyliście na pewno nie raz post taki jak: ”Gdzie mogę kupić ładne sukienki, suplementy diety, kosmetyki”, oczywiście kilka sekund po dodaniu wpisu, odpowiada użytkownik, który podaje linki itd. Na taki komentarz jest również od razu odzew, kilka reakcji. Nie jest to przypadek! Ma to na celu wypozycjonowanie linku w sposób ”naturalny”. Dużo ludzi widzi post, a autor liczy, że większość przeglądających nie domyśli się, że jest to celowe działanie i z ciekawości sprawdzą polecany np. produkt. Metoda ta jest skuteczna. Wiele osób korzysta z mediów społecznościowych po kilka godzin i przeglądają sklepy, klikają w linki aby zobaczyć, czy jest to interesujące.

Jak jeszcze można wykorzystać marketing szeptany?

 Część szeptaczy dodaje komentarze reklamowe z ”ukrytym” linkiem pod: blogami tematycznymi, wpisami na portalach społecznościowych. Profesjonalny wykonawca przeważnie ma już stworzoną bazę grup, stron, kanałów na których publikuje np. opinie z uwzględnieniem marki, którą on poleca. Niektórzy dodają komentarze reklamowe na czatach internetowych. Marketingiem szeptanym jest także prowadzona przez Influencera transmisja na żywo podczas której opowiada on o produkcie – osobistych wrażeniach i zachęca ludzi do interakcji w taki sposób żeby oni zaprezentowali swoje odczucia związane z tą rzeczą.

O czym należy pamiętać decydując się na marketing szeptany?

 Decydując się na marketing szeptany należy pamiętać, aby nie namawiać ludzi do składania zamówień bądź korzystania z usług. Natomiast powinna to być swobodna rozmowa podczas której prezentowane są rozwiązania. Możesz też przygotować prezentację informacyjno-edukacyjną w której będą wymienione zalety produktu i opinie specjalistów o nim.

W co lepiej zainwestować?

 Moim zdaniem warto zainwestować w marketing szeptany, jak i w infleuncer marketing. Każda z tych opcji jest opłacalna i przynosi duże zyski. Wybierając pierwszą wersje nawiązujesz bezpośrednio kontakty z potencjalnymi klientami, natomiast decydując się na drugą pokazujesz produkt wielu osobom z całej Polski oraz masz wsparcie doświadczonego twórcy, który wykona dla Ciebie zdjęcia, przygotuje teksty, plan reklamy w social mediach.