Strategie marketingowe, czyli jak sprzedawać w internecie?

Z pewnością zastanawiasz się, jak osiągnąć sukces w sprzedaży? Co zrobić, aby mieć lepsze wyniki i zarabiać lepiej? Odpowiedź jest prosta…musisz dopasować odpowiednią strategię marketingową, ponieważ nie zawsze, to co działa w pierwszym przypadku będzie działać w drugim. Podam Ci prosty przykład sprzedajesz kosmetyki i reklamę dodajesz na Instagrama oraz plakat w osiedlowym sklepie. Jak myślisz, która metoda będzie skuteczniejsza? Oczywiście ta pierwsza, ponieważ możesz dotrzeć do ludzi z całej Polski i Europy. Drugi sposób się sprawdzi, jak oferujesz lokalne usługi np. remontowe.

Jakie są strategie marketingowe?

 Jedną z najbardziej popularnych i skutecznych jest growth hacking. Polega to na budowaniu społeczności docelowej, czyli masz mniejszą grupę odbiorców ale taką, która interesuje się dziedziną przez ciebie prezentowaną. Przykładowo oferujesz części do samochodów, więc reklamę kierujesz do: właścicieli aut, przedsiębiorców prowadzących firmy transportowe lub warsztaty, ludzi pełnoletnich. Nie ma sensu, aby obserwowały stronę osoby np. mające 13 lat, niezainteresowane tematem. Growth hacking to również polecanie produktów, uświadamianie ludzi, dzięki temu możesz szybko pozyskać klientów, którzy zrobią u Ciebie zakupy wielokrotnie. Osoby korzystające z tej metody często do tworzenia grupy odbiorców wykorzystują Facebooka, Instagrama i TikToka.

 Przedsiębiorcy w celu promocji produktów często wykorzystują marketing szeptany. Przeważnie zlecają pracę freelancerom, którzy mają zbudowaną listę forów, stron, grup na których mają możliwość prezentowania oferty. Metoda ta jest prosta i znana. Dodajesz posty, komentarze, wpisy itd. Posiadając wiele różnych kont możesz dodać nawet kilkanaście wiadomości dziennie. Z pewnością jest to skuteczne, ale trzeba zmieniać treści i wiedzieć na których stronach jest dozwolone reklamowanie swojego asortymentu, ponieważ nie każdy wydawca zezwala na takie czynności. Zatem w tym przypadku należy poświęcić czas na wyszukanie stron.

 Tworzenie bazy e-mailingowej. Na własnej stronie możesz dodać formularz newslettera, dzięki temu ludzie sami dobrowolnie podadzą do siebie kontakt, a Ty będziesz mogła/mógł systematycznie informować ich o nowościach, promocjach itd. Prosta metoda, która nie zabiera dużo czasu.

Warto też korzystać z tradycyjnych strategii marketingowych, czyli drukowanie ulotek, rozwieszanie plakatów w pobliskich sklepach – często są miejsca na reklamę. Poza tym warto mieć wizytówki i naklejoną informację na samochodzie. Możesz też zgłosić się do radia, aby prezenter powiadomił słuchaczy o twojej firmie. Wiele firm korzysta z billboardów, telewizji, prasy. Jednakże biorąc pod uwagę te metody trzeba przeanalizować, czy taka opcja jest najbardziej opłacalna? Oczywiście nadal dużo ludzi czyta gazety i ogląda seriale, ale jeszcze więcej korzysta z internetu.

Marketing tradycyjny czy nowoczesny?

 Myślę, że każdą metodę warto wziąć pod uwagę. Tylko trzeba dopasować reklamę do swojej oferty. Obecnie mamy dużo możliwości promocji za którą nie trzeba płacić, a wystarczy poświęcić trochę czasu. Z pewnością najlepsze wyniki będą, gdy zastosuje się różne możliwości. 

Teraz zastanów się, czy strategie marketingowe i konkretny plan w przyszłość miałby dla Ciebie sens. Zapraszam Cię na konsultacje jeżeli masz wątpliwości, nie wiesz czy coś takiego jest dla Ciebie. Część moich klientów uważa, że w ich pracy lub firmie nie jest potrzebna strategia marketingowa. Z czasem okazuje się, że żałują straconych miesięcy, a nawet lat … ich efekty miło mnie zaskakują.