Jak opisać zdjęcia produktów w sklepie?

W czasie, gdy w sklepach stacjonarnych za zainteresowanie danym produktem odpowiada witryna sklepowa oraz to, jak prezentuje się sprzedawca. Natomiast w sklepie internetowym, tym, co przyciąga uwagę klienta bez wątpienia jest opis produktu oraz jego zdjęcia. To właśnie one mają największy wpływ na decyzję zakupową i na pozycję produktu w wyszukiwarce internetowej Google. Podpowiemy Ci, jak opisać zdjęcia produktów, aby zachwycili się nimi zarówno Twoi potencjalni klienci, jak i wyszukiwarka Google. 

Gdy zainwestujesz w odpowiedni opis zdjęcia produktu, to jednocześnie będziesz mógł zmniejszyć wydatki na reklamę internetową. Klienci sami będą pukali do Twoich wirtualnych drzwi. Najlepiej, żeby opis zdjęcia produktu miał od 1000 do 1500 zzs, czyli znaków ze spacją. Pamiętaj o tym, żeby pod żadnym pozorem nie kopiować opisów produktów od konkurencji. Już pomijamy fakt, że jest to absolutnie nielegalne. Chodzi również o to, że klienci czytając po raz dziesiąty ten sam opis w sklepie internetowym, z którego zupełnie nic nie wynika, to w końcu się zniechęcą i nie kupią nic. Od nikogo. W ten sposób możesz wyeliminować pierwszy często popełniany przez właścicieli sklepów internetowych błąd. Dalsze wskazówki znajdziesz jeszcze poniżej. 

Jak tworzyć opisy zdjęć produktów w sklepie internetowym?

Zapomnij również o tym, żeby napisać cokolwiek, żeby tylko zapełnić puste miejsce na stronie internetowej, ponieważ taka taktyka również mija się z celem. Zanim weźmiesz się do tworzenia opisu produktu, to najpierw dobrze się nad nim zastanów. Pomyśl, o tym, co przedstawia zdjęcie i jakie cechy produktu, które nie są na nim widoczne, możesz jeszcze opisać. Zdjęcia produktowe, tak samo jak opisy, muszą być jak najbardziej zachęcające i przyciągające uwagę. Dlatego musisz się postarać, aby były kolorowe, jasne i wyraźne. 

Opisy produktowe mają to do siebie, że powinny w jak największym stopniu pokazywać zalety i funkcjonalność danego przedmiotu. Tylko wtedy przekonają klienta do podjęcia korzystnej dla Ciebie decyzji zakupowej.