Jak tworzyć lejki sprzedażowe?

W sprzedaży niezwykle istotne jest poukładanie procesów oraz uporządkowanie lejka sprzedażowego. Co to znaczy w praktyce? Chodzi tutaj przede wszystkim o to, aby podejmowane przez Ciebie działania przynosiły określone skutki. Zresztą jest to ważne nie tylko wtedy, gdy prowadzisz firmę. 

Jak lejki wpływają na proces sprzedaży? 

Lejek sprzedażowy jest to proces pozyskiwania klienta. Podzieli się go na poszczególne etapy albo na momenty krytyczne. Proces sprzedaży to wszystkie etapy oraz działania, które są po stronie sprzedającego. Obejmują one zarówno faktyczną sprzedaż, jak i działania podejmowanie przez niego na stronie internetowej. Chodzi o to, aby zdobyć klienta w sposób aktywny. Musisz mieć świadomość tego, że przez lejek sprzedażowy będą przedostawały się kontakty, tematy sprzedażowe. Gdy dobrze poukładasz cały proces sprzedażowy, to z pewnością Twoje przedsiębiorstwo będzie dobrze funkcjonowało. Dodatkowo zachęcamy Cię do bieżącego analizowania Twojej sprzedaży. 

Jakie najważniejsze cechy ma odpowiednio skonstruowany lejek sprzedażowy? Jakie parametry powinieneś uwzględnić, przy tworzeniu lejka sprzedażowego? Jak możesz skutecznie kontrolować sprzedaż i nią zarządzać za pomocą lejka? 

Do czego wykorzystać lejek sprzedaży?

Pewnie uważasz, że lejek sprzedaży jest narzędziem do kontrolowania sił sprzedaży. Co możesz zrobić w sytuacji, gdy Twoje przedsiębiorstwo funkcjonuje w trybie e-commerce lub gdy zatrudniasz tylko jednego handlowca? Czy wtedy w ogóle nie musisz się martwić o tworzenie lejka sprzedażowego? Nie ma tak łatwo. Każdy kupujący przechodzi przez określony proces zanim zdecyduje się na zostanie Twoim klientem. Musisz zacząć od określenia, jakie etapy występują na ścieżce zakupowej. Wtedy będziesz miał ogólny obraz całego procesu zakupowego. Pierwszym etapem zazwyczaj jest Szansa Sprzedaży, czyli chwila, w które sprzedający kontaktuje się z kupującym, w celu odbycia rozmowy sprzedażowej. Natomiast ostatnim etapem w tym procesie jest moment jego zakończenia. Wtedy wiesz, czy udało Ci się coś sprzedać, czy jednak nie.