Najczęstsze błędy przy pozyskiwaniu klientów

Może nie zdajesz sobie sprawy z tego ale to właśnie obsługa klienta, jest tym etapem, na którym jesteś w stanie kogoś do siebie przekonać albo wręcz przeciwnie. W dodatku dobrze poprowadzona obsługa klienta może Ci pomóc w utrzymaniu dobrych relacji z klientami. Niestety większość przedsiębiorców kompletnie nie docenia mocy, jaką ma skuteczna obsługa klienta. A przecież zła jakość komunikacji była w stanie odstraszyć już niejednego klienta. Podpowiemy Ci, jakie są najczęstsze błędy przy pozyskiwaniu klientów. Jeżeli też je popełniasz, to nie masz się czym przejmować. Pomożemy Ci szybko je naprawić.

Na czym polega współczesna obsługa klienta? 

Obecnie obsługa klienta bazuje na wielokanałowej komunikacji. Zadaniem obsługi klienta jest umożliwienie Twoim potencjalnym i aktualnym klientom skontaktowania się z Twoim przedsiębiorstwem. Jest to element marketingu i ma wpływ na wizerunek Twojej firmy. Już dawno minęły czasy, w których mogłeś się skontaktować z kimś tylko przy pomocy infolinii. 

Jakie błędy możesz mieć na sumieniu? 

Błędem numer jeden są niekompetentni pracownicy oddelegowani do obsługi klienta. Gdy klient w takim miejscu od razu kontaktuje się z kimś, kto ma odpowiednie kompetencje, to ma większe zaufanie do Twojej firmy. Uzna ją za wiarygodną i wartą polecania dalej. Z takim miejscem klienci po prostu pragną budować trwałe relacje. Dlatego niedopuszczalnie jest wysyłanie na obsługę klienta osób, które nie są w stanie odpowiedzieć na podstawowe pytania albo podają interesantom nieprawdziwe informacje. Jeżeli chcesz uniknąć tego bardzo częstego błędu, to powinieneś monitorować rozmowy prowadzone przez pracowników z klientami. Wtedy o wiele łatwiej będzie Ci ocenić, kto nadaje się do tej pracy, a kto nie. 

Kolejnym błędem jest wielokrotne dzwonienie w tej samej sprawie. Takie natręctwo naprawdę jest w stanie zniechęcić nawet najbardziej lojalnych klientów. Co możesz zrobić, żeby to poprawić? Możesz zainwestować w system, który zapamięta numer klienta i od razu przekieruje go do osoby, z którą wcześniej rozmawiał.