Czym jest networking?

Pewnie już zdarzyło Ci się słyszeć o spotkaniach networkingowych, o grupach, o marketingu związanym z networkingiem, czy o innych wydarzeniach i działaniach. Może chciałbyś wiedzieć, czym on jest. Uważamy, że warto, ponieważ z pewnością pomoże Ci on osiągnąć sukces zawodowy. 

Jak wygląda networking w Polsce? 

Networking w naszym kraju jest bardzo często mylony z MLM’ami albo z rozdawaniem wizytówek. Takie jego postrzeganie zniechęca przedsiębiorców do zainteresowania się networkingiem. Mamy tutaj na myśli zarówno jego definicję, jak i korzyści, które mogą płynąć z jego prawidłowego stosowania. 

Dlatego musisz teraz zapamiętać, że networking nie ma nic wspólnego z wpychaniem ludziom wizytówek na siłę. Jeżeli ktoś jest zainteresowany Twoimi usługami, to dobrym pomysłem jest wręczenie mu Twojej wizytówki. W innych przypadkach absolutnie nie polecamy takich działań. Gdy ktoś chce od Ciebie wizytówkę, to istnieją również spore szanse, że będzie się chciał z Tobą spotkać w późniejszym terminie. 

Networking nie jest sprzedażą

Dlatego nie ma on absolutnie nic wspólnego z nachalnym rozdawaniem ulotek. Jest to o wiele subtelniejsza forma namawiania do skorzystania z Twoich usług. Jeszcze raz powtórzymy z uporem maniaka, że networking nie polega na sprzedawaniu czegokolwiek. Jest natomiast dawaniem wartości, jest tworzeniem sieci kontaktów i relacji. Pomaga też w tym, że klienci, którzy już korzystali z Twoich usług, szybciej polecą je kolejnym osobom, na przykład swoim znajomym. Musimy jeszcze wspomnieć o tym, że networking jest doskonałą metodą na rozwój Twojej marki. Dzięki niemu przy odrobinie wysiłku przeniesiesz swoją firmę na o wiele wyższy poziom. Networking to również wsparcie w różnego rodzaju sytuacjach kryzysowych.

Na sam koniec chcielibyśmy dać Ci jeszcze jedną bardzo istotną wskazówkę. Mamy tutaj na myśli, że networking nie jest polowaniem na klienta. Gdyby nim był, to polowanie nigdy by się nie kończyło. Networking to dbałość o relacje z kontrahentami.